Jak funguje virtuální kancelář
Každý podnikatel potřebuje občas pořádat t schůzky, a to ať se svými obchodními partnery, tak i se zákazníky či investory. K tomu však potřebuje mimo jiné také dostatečně reprezentativní prostory. Koneckonců, na prvním dojmu velmi záleží, a v tomto případě to platí dvojnásob. Problém je v tom, že především malé firmy a lidé, kteří podnikají především přes internet, takovéto prostory často nemají. A je pravdou, že pořádat obchodní schůzku u sebe doma v obývacím pokoji nevypadá zrovna nejlépe. Proto není divu, že mnoho z nich zaujme virtuální kancelář.
Zde je potřeba přiznat, že název je poněkud zavádějící. Nejedná se totiž o kancelář internetovou, kdy pořádáme schůzku online, nýbrž o klasické fyzické prostory. Od klasického pronájmu se však v několika podstatných ohledech liší. V první řadě je zde fakt, že ji budete mít k dispozici pouze po dobu schůzky. Po jejím skončení pak mohou být tyto prostory poskytnuty jinému klientovi. Zde si ji tedy zamlouváte na určitou dobu, po kterou předpokládáte, že bude schůzka trvat.
Dalším rozdílem je, že ačkoliv prostory budete využívat jen sporadicky, můžete si je zaregistrovat na úřadě jako sídlo firmy. Právě sem vám pak bude chodit oficiální úřední korespondence, a tuto adresu také můžete uvádět na svých firemních vizitkách. Na rozdíl do pronájmu se však o tyto prostory nemusíte nijak starat. Prakticky jediné, co musíte dodržet, je opustit je v takovém stavu, v jakém vám byly předány, což nebývá příliš velkým problémem.
Hlavní výhodou je zde pak cena, která je oproti klasickému pronájmu znatelně nižší. Díky tomu si jej mohou dovolit i začínající podnikatelé, kteří doposud nemají mnoho peněz. Jistě, není to ideální permanentní řešení, avšak pro rozjíždějící se firmy je v podstatě ideální. Pokud tedy uvažujete o tom, že s podnikáním začnete, a nemáte k dispozici nebytové prostory, pak je rozhodně na místě o této variantě uvažovat. Nic tím totiž nezkazíte.
Posted on: 29. 4. 2023